روزهای پایانی سال و رسم همیشگی ایرانیان، مبنی بر نظافت و نو کردن تمام وسایل خانه، اگر برای تمیزکردن تشک طبی خود دچار مشکل هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید. ساده ترین و کاربردی ترین روش ممکن را باهم مرور می کنیم . در این پست با روشی بسیار ساده و صد در صد موثر آشنا خواهید شد که نیاز به هر گونه کار اضافی و طاقت فرسا را از بین می برد.
برای شروع، به سراغ جدا کردن روکش یا کاور تشک می رویم. بهترین کار برای شستشوی روکش ها، استفاده از ماشین لباسشویی، با داغ ترین دمای ممکن و استفاده از پودرهای با کیفیت می باشد. یادتان نرود که چرخه خشک کردن ماشین را هم فعال کنید. با این روش تمام میکروب ها، حشرات ریز و کثیفی ها از روی کاور پاک خواهد شد..
حال به سراغ خود تشک طبی می رویم، ابتدا تمام قسمت های تشک طبی را با جاروبرقی تمیزکنید. توجه داشته باشید که بهترین سری را برای تمیز کردن و جارو انتخاب کنید به گونه ای که تمام درزها و لایه های تشک را تمیز کند.
بعد از اینکه تشک با جاروبرقی تمیز شد، نوبت پاکسازی لکه ها و نقاط کثیف از روی تشک می باشد. برای اینکار ازهر نوع تمیز کننده پارچه ای می شود استفاده کرد که پیشنهاد ما به شما، ابرهای اسفنحی هستند. می توانید به عنوان مایع تمیزکننده، از چند قطره مایع ظرفشویی به همراه آب داغ به گونه ای که کف کرده باشد، استفاده کنید.
روش شستن تشک طبی به معنای واقعی از این مرحله شروع می شود. یک پارچه نرم را داخل آب کف دار خیس کنید و بعد به صورت دایره ای بروی لک ها و نقاط کثیف تشک بکشید. اگرچه با این روش لک ها کاملا ناپدید نخواهند شد اما تمام باکتری ها و جرم های کثیف از سطح تشک شسته می شوند.
پس از خشک شدن تشک طبی، اگر مایل به حذف بوی بد از تشک هستید، می توانید از جوش شیرین استفاه کنید، برای اینکار باید جوش شیرین را روی تمام نقاط تشک پخش کنید در صورت امکان اجازه بدهید جوش شیرین 24 ساعت روی تشک بماند. بعداز اینکه جوش شیرین بوهای بد را گرفت، دوباره نوبت به جارو برقی می رسد. با مکش بالای جارو برقی، تمام سطح تشک را تمیز نمایید. روکش یا کاور زیبای تشک خود را بکشید.

تشک طبی شما، تمیز شد. امیدوارم از استراحت روی یک تشک طبی تمیز و زیبا نهایت لذت را ببرید.